abcZdrowie.pl patronuje V edycji programu „Mam haka na raka”
Głównym celem programu „Mam haka na raka” jest budowanie świadomego zdrowotnie społeczeństwa, którego obywatele będą wykonywali regularne badania profilaktyczne w kierunku nowotworów oraz będą prowadzili tryb życia minimalizujący ryzyko zachorowania.
Efektem każdej edycji programu jest ogólnopolska kampania społeczna, zaprojektowana przez uczestników programu, uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W poprzednich latach powstały kampanie: „Wystarczy tak niewiele” (rak piersi), „Nie pakuj się dotrumny, zrób cytologię” (rak szyjki macicy), „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” (rak prostaty) oraz „Nie wiąż się z papierosem” (rak płuca). Szacuje się, że ich przekaz dotarł do ok. 30 mln Polaków i w ten sposób miał szansę wpłynąć na ich podejście do tematu profilaktyki zdrowotnej.29 lutego zakończył się, trwający dwa miesiące, etap działań w regionach prowadzonych w ramach tegorocznej edycji. Przez ten czas młodzież ze szkół ponadgimnazjalnych organizowała akcje edukacyjne. Ich celem było dotarcie do jak największej liczby osób z przekazem, iż wcześnie wykryta choroba nowotworowa daje szansę na całkowite wyleczenie. Punktem kulminacyjnym zmagań z nowotworami był Dzień Hakowicza, zorganizowany 4 lutego, kiedy to przypada Światowy Dzień Walki z Rakiem. Happeningi, marsze, koncerty czy flash moby – to niektóre z działań organizowanych w całej Polsce.
W trakcie swoich działań uczniowie z 742 zespołów przeprowadzili wykłady edukacyjne z zakresu profilaktyki nowotworowej dla blisko 140 tysięcy Polaków. Rozdano ponad 312 tysięcy ulotek i zebrano blisko 113 tysięcy podpisów pod deklaracją „Zachęcę 1 osobę do wykonania badania profilaktycznego”.
Ostatecznym etapem programu będzie przygotowanie przez zespoły uczniów propozycji kampanii społecznej dotyczący profilaktyki raka jelita grubego. Na najlepszy projekt będą głosować internauci na stronie MHNR5.
Więcej informacji na stronie Programu: http://www.mamhakanaraka.pl/.